Friday, November 18, 2011

~aku seorang felinophobia~

hoi hoiiii

yeaa aku memang seorang felinophobia!!! semalam aku terasa nak search pasal felinophobia ni..pada sesapa yang taktau felinophobia tu apa...felinophobia tu maksudnya takut kat kucing. boleh refer kat bawah ni :-


felinophobia - the fear of cats. individuals who have felinophobia avoid cats whenever possible. when they see or have the anticipation of being near a cat, they can become very afraid. this fear may manifest itself in many physical and emotional symptoms including nausea, feeling of panic, anxiety, difficulty breathing, sweating, and the feeling that something bad will happen as a result of being in the presence of a cat.

individuals suffering from felinophobia usually avoid places in which they know cats will be present, such as pet stores and shelters and friends' houses that have cats. if they see a cat on the street, they may be paralyzed in fear.

seemingly baffling is the fact that most individuals who suffer from felinophobia are not afraid of cats scratching or otherwise hurting them. rather, they are scared of contact with the cats at all. they afraid the cat will nuzzle, rub up against them, or jump in their lap.

the cause of felinophobia is not clearly understood, but some researchers believe that there may be a genetic link. sometimes, felinophobia may also occur in response to a traumatic event involving cats.

if you know someone with felinophobia, the most important thing you can do to help him or her is to take the fear seriously. dont make fun of him or her and dont try to talk him or her out of the fear, this thing will not help, and often leave the individual feeling misunderstood and invalidated.

felinophobia is the real fear that need to be taken seriously!!!


statistik menunjukkan 7% penduduk dunia menghidap felinophobia. kiranya bukan aku sorang la yang takut kucing. rupa rupanya ramai lagi.

aku pun taktau la cemana aku boleh takut giler kat kucing. seingat aku, penah la dulu ada sekoq kucing tetiba ja lompat atas aku and cakaq aku sikit. tak sakit pun dia cakaq tapi gila memang sangat terkejut pastu rasa geli geli bersentuhan dengan kucing ni. rasa lembik lembik.

tapi sebelum kucing tu lompat atas aku pun, aku dah memang takut kucing. taktau la. faktor genetik kot. hahaha. aku rasa macam ayah aku pun takleh blah jugak dengan kucing ni. sebabnya kalau sebut je nama kucing, mesti muka dia lain, mud pun berubah. macam taksuka kat kucing. ntah ntah takut kucing jugak kot. tapi takmau habaq. heeheeheeheeee. seingat aku la kan, aku memang tak penah tengok ayah aku pegang kucing. haaaaaaaa...mungkin jugak aku mewarisi felinophobia ni dari ayah aku. mungkin jugak kan??? ahahaa....

aku bukannya taksuka kucing. aku suka tapi aku tak boleh nak dekat dekat dengan kucing. kucing ni pun macam memahami je. dah tau aku takleh nak dekat dengan dia, boleh pulak dia mai dekat dekat dengan aku. memang masalah la. plusplus kat kedai makan. aku memang takleh makan kalau ada kucing dok usya aku.

aku penah baling buku. sebabnya, ada sekoq kucing tu dok ngorat aku. dah tak tahan dengan godaan si kucing, lantaran itu aku pun membaling sebuah buku. baling sejauh yang mungkin. aku pun taktau cemana aku boleh baling buku tu. bajet buku tu ikan la kot. kot kot la kucing tu terpedaya dengan tipu helah aku pi lari nak makan buku tu. memang bodoh kan aku. nak selamatkan diri punya pasai. memang bodoh!!

respon masyarakat sekeliling : depa semua pakat gelak kat aku. bila masa aku buat lawak pun aku taktau. benda ni jadi secara spontan. seriyes!!

to uolls : kalau ada di antara member uolls yang menghidap felinophobia ni, tolong take it seriyes. benda ni bukan main main, bukan ngada ngada, bukan gedik gedik and bukan lawak lawak. bukan hanya sekadar tontonan tapi mereka mereka felinophobia ini sangat memerlukan pertolongan. sila tolong faham!!

untuk kawan kawan aku, terima kasih banyak banyak sebab memahami aku yang felinophobia ni. terima kasih jugak sebeb selalu tolong aku halau kucing kucing tu semua walaupun aku tau yang hangpa semua tensyen dengan perangai takut kucing aku tu. walaupun hangpa tak ngaku yang hangpa tensyen, tapi aku tau hangpa semua tensyen dalam hati. aku faham.

okeiiiii

bubye~